پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229118
هيلي حفظ برجام را به اقدام جامعه بين‌الملل عليه برنامه موشکي ايران مشروط کرد
تاریخ انتشار : 1396/11/10 11:22:57
نمایش : 1438
نماينده آمريکا در سازمان ملل مدعي شد، اقدام جامعه بين‌الملل عليه برنامه موشکي ايران مي‌تواند رئيس‌ جمهوري کشورش را متقاعد کند که همچنان در برجام باقي بماند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از فارس، «نيکي هيلي»، نماينده آمريکا در سازمان ملل مدعي شد که اقدام جامعه بين‌الملل عليه برنامه موشک‌هاي بالستيک ايران ممکن است «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا را متقاعد کند تا همچنان در برجام باقي بماند.

خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش کرد، هيلي پيشنهاد داد که يک تلاش هماهنگ جامعه بين‌الملل براي تنبيه ايران به بهانه آنچه که نقض قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل در خصوص موشک‌هاي بالستيک خواند، مي‌تواند ترامپ را متقاعد کند که باقي ماندن در برجام ارزش دارد.

نماينده آمريکا در سازمان ملل تصريح کرد که فرانسه، اخيراً حمله لفظي به ايران به دليل نقض قطعنامه‌هاي مربوط به موشک بالستيک را آغاز کرده است.

ترامپ اخيراً اواسط ماه ژانويه، تعليق تحريم‌هاي ايران را براي مدت 120 روز تمديد کرد اما تهديد کرد که اين آخرين باري است که تعليق تحريم‌هاي ايران را تمديد مي‌کند مگر آنکه کنگره و جامعه بين‌الملل اقداماتي را براي اصلاح برجام در پيش بگيرند.

رئيس‌جمهور آمريکا به طور مداوم از برجام انتقاد کرده است و آن را بدترين توافقي در تاريخ خوانده است که در خصوص آن مذاکره شده است.

با اينحال، کشورهاي اروپايي با نظر ترامپ موافق نيستند و از توافق هسته‌اي ميان ايران و گروه 1+5 (آمريکا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين بعلاوه آلمان) حمايت کرده‌اند.

هيلي روز دوشنبه بعد از ديدار با نمايندگان کشورهاي ديگر در سازمان ملل گفت: «کار در حال پيشروي است. آنها آغاز به فهميدن اين مطلب کردند که اگر ما درباره نقض‌ها شروع به صحبت نکنيم، اگر ما با آنها مقابله کنيم، آمريکا مي‌گويد که همه چيز دروغ است».

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html